Když se řekne profese. Projekt, který pomáhá školám i firmám
5. ledna 2021
Když se řekne profese je projekt, jehož cílem je pomoci školám i firmám. „Vnímáme, že se velká část prezentací přesouvá do on-line prostoru. Vzhledem k aktuální situaci související s covidem nemohou školy pořádat klasické dny otevřených dveří, nekonají se burzy škol. Proto začínáme školy oslovovat s možností natáčení videoprohlídek škol a také s nabídkou prezentací v televizním pořadu Když se řekne profese. A ohlasy jsou zatím skvělé. Jak ze strany škol, tak i firem,“ konstatuje Miloslav Bartoň, jednatel mediální skupiny TN Média.
Videoprohlídky představují nabídku škol
Díky videoprohlídkám se zájemci o studium mohou podívat do škol. Profesionální televizní tým je natáčí společně se zástupci vedení jednotlivých škol. „Ředitel školy je průvodcem, který ukazuje jednotlivé prostory školy. Vše komentuje. Potenciální zájemci o studium se tak mohou do školy podívat alespoň virtuálně. Vidí nejen odborné učebny, ale i prostory dílen, jídelnu, internát, možnosti sportovního vyžití a podobně,“ popisuje Bartoň.
Profesionálně zpracovanou videoprohlídku si školy mohou umístit na své internetové stránky. Rovněž ji mohou sdílet na sociální sítě, kde ji lze dále propagovat. Do školy se tak může podívat kdokoliv. Jde o výraznou propagaci, která je v této době nesmírně důležitá a významná. A to není vše.
Díky provázanosti s portály Salonkyhk.cz, Trutnovinky.cz a Vrchlabinky.cz a se stejnojmennými tištěnými magazíny vydávanými v jednotlivých městech tak školy získávají prezentaci, díky níž jsou skutečně pořádně vidět. Ve spojení s pořadem „Když se řekne profese“ navíc získávají publicitu téměř v celém východočeském regionu, tedy jak v Královéhradeckém, tak i v Pardubickém kraji.
Možnost spolupráce na projektu oceňují také firmy. „Setkáváme se s pozitivními reakcemi. Propojení škol a zástupců praxe, tedy zaměstnavatelů, vnímám jako něco, co má velký význam. Potvrzují mi to reakce jak zástupců škol, tak
zástupců výrobních společností,“ říká Miloslav Bartoň.
Řemeslo má zlaté dno
Doplňuje, že jedním z cílů projektu je i propagace učňovského školství jako takového. „Myslím si, že stále platí, že řemeslo má zlaté dno. Myslím si, že se pohled na učňovské školství postupně zlepšuje, protože lidé zkrátka vidí, že sehnat dnes kvalitního řemeslníka, a ještě k tomu rychle, je mnohdy problém. Šikovní řemeslníci mají plno práce,“ uvádí Miloslav Bartoň.
čtěte také |
Petr Neckař
redakce@salonkyhk.cz
Foto: Miloš Šálek