Úterý

10. září 2024

Nyní

19ºC

Svátek má

Irma

Když se řekne profese. Projekt, který pomáhá školám i firmám

5. ledna 2021

Východočeská televize V1 a portály Salonkyhk.cz, Trutnovinky.cz a Vrchlabinky.cz stojí za zrodem pořadu Když se řekne profese. Díky němu mohou školy cíleně oslovit potenciální žáky a jejich rodiče. A výrobní firmy zase mohou díky projektu oslovovat studenty škol coby své budoucí zaměstnance.

Když se řekne profese je projekt, jehož cílem je pomoci školám i firmám. „Vnímáme, že se velká část prezentací přesouvá do on-line prostoru. Vzhledem k aktuální situaci související s covidem nemohou školy pořádat klasické dny otevřených dveří, nekonají se burzy škol. Proto začínáme školy oslovovat s možností natáčení videoprohlídek škol a také s nabídkou prezentací v televizním pořadu Když se řekne profese. A ohlasy jsou zatím skvělé. Jak ze strany škol, tak i firem,“ konstatuje Miloslav Bartoň, jednatel mediální skupiny TN Média.

Videoprohlídky představují nabídku škol

Díky videoprohlídkám se zájemci o studium mohou podívat do škol. Profesionální televizní tým je natáčí společně se zástupci vedení jednotlivých škol. „Ředitel školy je průvodcem, který ukazuje jednotlivé prostory školy. Vše komentuje. Potenciální zájemci o studium se tak mohou do školy podívat alespoň virtuálně. Vidí nejen odborné učebny, ale i prostory dílen, jídelnu, internát, možnosti sportovního vyžití a podobně,“ popisuje Bartoň.

Profesionálně zpracovanou videoprohlídku si školy mohou umístit na své internetové stránky. Rovněž ji mohou sdílet na sociální sítě, kde ji lze dále propagovat. Do školy se tak může podívat kdokoliv. Jde o výraznou propagaci, která je v této době nesmírně důležitá a významná. A to není vše.

 

Díky provázanosti s portály Salonkyhk.cz, Trutnovinky.cz a Vrchlabinky.cz a se stejnojmennými tištěnými magazíny vydávanými v jednotlivých městech tak školy získávají prezentaci, díky níž jsou skutečně pořádně vidět. Ve spojení s pořadem „Když se řekne profese“ navíc získávají publicitu téměř v celém východočeském regionu, tedy jak v Královéhradeckém, tak i v Pardubickém kraji.

Možnost spolupráce na projektu oceňují také firmy. „Setkáváme se s pozitivními reakcemi. Propojení škol a zástupců praxe, tedy zaměstnavatelů, vnímám jako něco, co má velký význam. Potvrzují mi to reakce jak zástupců škol, tak
zástupců výrobních společností,“ říká Miloslav Bartoň.

 

Řemeslo má zlaté dno

Doplňuje, že jedním z cílů projektu je i propagace učňovského školství jako takového. „Myslím si, že stále platí, že řemeslo má zlaté dno. Myslím si, že se pohled na učňovské školství postupně zlepšuje, protože lidé zkrátka vidí, že sehnat dnes kvalitního řemeslníka, a ještě k tomu rychle, je mnohdy problém. Šikovní řemeslníci mají plno práce,“ uvádí Miloslav Bartoň.

čtěte také



Petr Neckař
redakce@salonkyhk.cz
Foto: Miloš Šálek