Neděle

12. října 2025

Nyní

25.4ºC

Svátek má

Marcel

Autostyl Trutnov: nová éra s vozy BYD, světovým lídrem elektromobility

24. září 2025 Komerční sdělení

Autostyl Trutnov: nová éra s vozy BYD, světovým lídrem elektromobility 47 snímků
V Trutnově se rozšířila mapa automobilových značek. Společnost Autostyl v pátek 19. září slavnostně otevřela nový autosalon a oficiálně zahájila prodej vozů BYD (Build Your Dreams) – světového lídra v oblasti elektromobility a inovativních technologií. Trutnov se tak stal po Uherském Hradišti, Zlínu a Ostravě čtvrtým městem v České republice, kde je možné vozy BYD pořídit.

Pro trutnovskou společnost to byl výjimečný den. „V historii Autostylu podobně významných okamžiků mnoho nebylo. V roce 1992 jsme zahájili činnost našich společností se značkou Škoda, v roce 2005 pak přibyly Toyota a Peugeot s tím, že se jednalo o servis. Prodávat automobily Toyota jsme začali od roku 2015. Dnes po deseti letech tak přivádíme do našeho regionu značku, která je již třetí největší automobilkou světa. Jsme přesvědčeni, že bude v naší republice velmi úspěšná a tyto vozy splní naše i vaše očekávání,“ uvedl při slavnostním zahájení majitel společnosti Autostyl Jan Kranát.

BYD není v automobilovém světě žádným nováčkem. Tato čínská automobilka, která sídlí v Šen-čenu, je aktuálně největším světovým výrobcem elektrifikovaných vozů – od čistých elektromobilů až po plug-in hybridy. Jen v roce 2024 prodala 4,3 miliony těchto vozidel a svou technologickou vyspělostí i cenovou dostupností se stává vážným konkurentem zavedených značek.

„Zastupujeme Škodu a Toyotu – jedničku na českém trhu i jedničku ve světovém žebříčku. BYD stoupá a už je na třetím místě. Chtěli jsme do regionu přivést značku, která má špičkové technologie a bude tu dlouho,“ vysvětluje Jan Kranát, proč Autostyl přidal do svého portfolia právě BYD. S úsměvem ještě dodává, že značka má samozřejmě ambice postoupit ještě výš, ale to ukáže teprve budoucnost. Podle Lukáše Svobody, ředitele Autostylu, to bylo pečlivě promyšlené rozhodnutí. „Věděli jsme, že pokud přidáme novou značku, musí dávat smysl jak technologicky, tak obchodně. A BYD ten smysl dává,“ tvrdí.

Vozy BYD zaujmou nejen designem a výbavou, ale právě především pokročilými technologiemi. Jedním z klíčových prvků je tzv. „blade battery“ – inovativní lithium-železo-fosfátová baterie s mimořádnou životností a vysokou bezpečností, která je odolná proti přehřátí i poškození. „BYD dodává baterie i dalším renomovaným výrobcům elektromobilů po celém světě a jeho know-how v oblasti elektrifikace patří k absolutní špičce,“ zdůrazňuje Lukáš Svoboda. „Plug-in technologie DM-i je dotažená do nejmenších detailů a vozy dosahují v crash testech vynikajících výsledků. Díky kompaktním motorům mají optimálně řešený rozvor, velkorysý prostor v interiéru a u elektrických verzí také chytře navržené zavazadlové prostory vpředu i vzadu. Připočteme-li k tomu kvalitně zpracovaný podvozek, brzdy, precizní laky i materiály v interiéru, jízdní vlastnosti nebo výbavu, která je už ve standardu velmi bohatá, vychází z toho vozy s výjimečným poměrem cena/výkon,“ poukazuje.

K prodejním vyhlídkám jsou však v Autostylu realističtí. „Počáteční prodeje určitě nepůjdou samy. Řada lidí dnes říká, že si koupí jen evropské auto. Věřím ale, že technologie BYD a jízdní vlastnosti časem přesvědčí i je,“ tvrdí Jan Kranát. Dodává i praktickou poznámku k trhu: „Nevíme, co se bude ve světě dít, ale pokud se začnou čínští výrobci více soustředit na Evropu a sníží třeba i marže, může hrát BYD klíčovou roli i cenově.“ Do konce roku firma plánuje prodat zhruba 40 vozů BYD, v příštím roce má ambice výrazně vyšší. A jen pro doplnění: se značkou Škoda míří letos Autostyl na více než 500 prodaných vozů, u Toyoty je to asi 850 a v bazaru přibližně 1000 ojetých automobilů.

Co se týká aktuální nabídky vozů BYD, nejdostupnější je model Seal 5 DM-i za 739 000 Kč. Jde o sedan velikosti octavie s plug-in hybridním pohonem, který nabídne více než 100 kilometrů čistě elektrického dojezdu a v kombinovaném režimu až 1 150 kilometrů. „Už ve standardní výbavě dostanete veganské kožené čalounění, střešní okno, kompletní sadu jízdních asistentů, LED světlomety a plně elektrickou výbavu. Když to porovnáte s konkurencí, jako je Hyundai, Kia nebo Volkswagen, jejich vozy jsou dražší. A přitom si nemyslím, že by byly lépe zpracované. Technologicky je BYD navíc posunutý ještě zase úplně někde jinde,“ konstatuje Lukáš Svoboda.

Trutnovský autosalón má momentálně k prodeji pět elektrických a plug-in hybridních modelů (Seal, Sealion 7, Seal 5 DM-i, Seal 6 DM-i Touring, Seal U DM-i). Do konce roku plánuje rozšířit nabídku modelů na sedm a v příštím roce až na třináct. Auta si můžete prohlédnout v přízemí zrekonstruované budovy bývalého Texlenu. „Umístění vozů sem je pouze dočasné, protože pro značku BYD plánujeme vybudovat zcela nový autosalon včetně servisního zázemí,“ prozrazuje Jan Kranát. Další informace zjistíte na webu www.bydtrutnov.cz.

Návštěvníky z řad pozvaných hostů, ale i veřejnosti, kteří dorazili na exkluzivní otevření autosalonu BYD, přivítal na místě také zástupce importu BYD pro Českou republiku Shawn Wang. O zajímavé informace ze světa čínské značky se podělili redaktoři Světa motorů Martin Vaculík a Michal Dokoupil, prostor dostal i ředitel společnosti Schaeffler Lukáš Rosůlek. Lidé si vozy mohli prohlédnout nejen v showroomu, kde se uskutečnila „automobilová módní přehlídka“, ale také přímo v akci na silnici, kam je vzali zaměstnanci Autostylu při testovacích jízdách. O příjemnou atmosféru se postaralo hudební vystoupení saxofonistky KJ SAX a bohatý catering, na němž své kulinářské umění předvedl i vítěz MasterChefa Jan Albrecht.

www.autostyl.eu