České dráhy postaví v Hradci za 218 milionů servisní zázemí pro nové vlaky
19. srpna 2025

V současné hale pro opravy osobních vozů stavbaři z firem OHLA ŽS a GJW Praha postaví montážní kanál, rozšíří prohlížecí lávky přes celou halu a vybudují novou kolej dlouhou 27 metrů. Hala dostane jeřáb s nosností 20 tun a nové dílenské zázemí. Dosavadní sklad řeziva, z něhož zůstanou jen nosné sloupy, dělníci přebudují na opravárenskou halu se dvěma kolejemi o délce 48 metrů a jeřábem s nosností 25 tun.
"Úpravou projde skoro půl kilometru kolejiště a vybudují se i nové pozemní komunikace a zpevněné plochy. Zaměstnanci získají lepší zázemí," uvedly České dráhy.
Depo v Hradci Králové je podle Českých drah důležitou opravárenskou základnou firmy. Téměř 100 zaměstnanců se zde stará o více než 130 lokomotiv, vozů a jednotek, které jezdí na dálkových linkách i regionálních spojích v Královéhradeckém a Pardubickém kraji.
Pořízení vlaků RegioFox a RegioPanter vyplývá z desetiletého kontraktu Královéhradeckého kraje s Českými drahami z roku 2021 na zajištění dotované železniční dopravy v regionu. Celková investice Českých drah do 33 souprav RegioFox a sedmi jednotek RegioPanter je přes čtyři miliardy korun, obnovou projde 70 procent vlaků v kraji. Vlaky RegioPanter již v kraji od loňského roku jezdí. Z 33 jednotek RegioFox jich jezdí 17, zbytek dorazí do kraje letos a v roce 2026.
"Po dokončení rozsáhlé modernizace vozidlového parku bude Královéhradecký kraj disponovat jednou z nejmodernějších flotil regionálních vlaků v celé republice. Moderní vlaky přitom potřebují odpovídající moderní servisní zázemí. Právě takové během následujícího roku a půl vyroste v depu v Hradci Králové," uvedl generální ředitel Českých drah Michal Krapinec.
Do budoucna České dráhy plánují v hradeckém depu další investice. Podle náměstka generálního ředitele Českých drah pro servis Michala Krause se chystá rekonstrukce myčky vlaků a výstavba haly pro odstraňování graffiti.
(čtk, kul)
tomas.kulhanek@salonkyhk.cz
Foto: České dráhy