Dopady pandemie pociťují i studenti univerzity, loni byl nárůst úzkostí
20. února 2021
![](/wp-salonkyhk/wp-content/uploads/2024/08/screenshot_2021-02-20-druha-mezi-ceskymi-vysokymi-skolami-na-univerzitu-hradec-kralove-miri-rekordni-financni-prostredky-na-1024x491.png)
„Stoupl také zájem o informace k odkazům na témata získání odolnosti vůči stresu a hledání životní rovnováhy,“ řekl mluvčí univerzity Jakub Novák, který tyto okolnosti přičítá dopadům pandemie koronaviru. Ve srovnání loňského roku s těmi předchozími, podle UHK poradna výrazně vyšší zájem nezaznamenala, i když by to bylo vzhledem k situaci logické.
„V minulém roce byla poptávka po službách psychologicko-terapeutické podpory v rámci IPaKC na úrovni roku 2018. Tento rok uvádíme proto, že šlo o rok typický, standardní. Zdánlivě se tedy koronavirový rok na počtu klientů nepodepsal,“ uvedl mluvčí. Nižší zájem počtu klientů může částečně vysvětlovat to, že poradenství centrum IPaKC poskytuje online.
„V první vlně pandemie, loni v březnu a květnu, neměli klienti zájem o on-line konzultace a chtěli je nechávat na později. Jak přetrvává tento nouzový stav, přijali nutnost konzultovat on-line a nemáme žádnou zpětnou vazbu, která by poukazovala na nespokojenost s poskytováním podpory touto cestou,“ prozradil Novák.
Počet klientů centra se pohybuje mezi 60 až 80 ročně, počet schůzek je mezi 200 až 300. „Pokud se nepočítají měsíce v období letních prázdnin, hovoříme vždy minimálně o jedné schůzce denně. Někdy stačí jedno až dvě setkání na stabilizaci situace, jindy je proces dlouhodobější,“ dodal mluvčí UHK.
ČTK
Ilustrační foto: uhk.cz