Dopravní podnik koupí 31 nových trolejbusů za více než půl miliardy korun
19. září 2025

Vozový park hradeckého dopravního podniku čítá přibližně 140 vozidel. Přes polovinu tvoří autobusy na naftu a autobusy na naftu a elektřinu. Autobusů výhradně na elektřinu má podnik 22. Nejstarší trolejbusy pocházejí z let 2011 až 2013. Čistě elektrická trakce zajišťuje asi polovinu přepravy, která ročně čítá přes 36 milionů cestujících. Trolejbusy v Hradci Králové jezdí od roku 1949.
Pořizované trolejbusy od Škoda Group, která je členem skupiny PPF, budou takzvaného parciálního typu, tedy budou mít baterii umožňující jízdu i mimo trolejové vedení. Rámcová smlouva předpokládá dodávku až 18 kusů dvanáctimetrových vozů typu 32Tr a 13 kloubových trolejbusů typu 33Tr o délce 18 metrů. Karoserii trolejbusů dodá firma SOR Libchavy. Po zadání dílčí objednávky bude mít Škoda Group na dodávku 11 měsíců.
"Rozšíření flotily o nové parciální trolejbusy pro nás znamená možnost pružněji obsluhovat městské části a zároveň poskytnout cestujícím vyšší komfort i bezpečnost. Hradec Králové patří mezi města, která dlouhodobě sází na ekologickou městskou dopravu, a díky této smlouvě budeme schopni tento závazek ještě více naplnit," uvedl ředitel hradeckého dopravce Zdeněk Abraham.
Hradecká MHD má osm trolejbusových linek, 20 autobusových a čtyři linky jsou noční.
Tarify město naposledy měnilo loni k 1. březnu, kdy jednotlivé jízdné v průměru zdražilo o 30 procent, časové jízdné šlo nahoru v průměru o deset procent. Jednotlivá přestupní jízda placená bankovní či městskou kartou je za 25 korun.
Město Hradec Králové letos ve svém rozpočtu na dotaci dopravnímu podniku vyčlenilo 390 milionů korun, o deset milionů korun víc než loni.
ČTK