Ceny jízdného hromadné dopravy se přes úbytek cestujících zatím nemění
20. dubna 2021
Podle ní se dopravní podnik města od výskytu koronaviru v zemi potýká s úbytkem cestujících a propadem příjmů. Kvůli úsporám tak musela být odložena investice do nákupu autobusů pro pravidelnou obměnu vozového parku. Poslední změna jízdného MHD v Hradci Králové byla zavedena v roce 2016. „Je přirozené, že ceny jízdného budou s ohledem na inflaci, růst cen vstupů a především mzdových nákladů, stoupat. Ačkoli je tedy úprava ceníku v budoucnosti nevyhnutelná, nechceme ji zatím vzhledem k pandemické situaci zavádět,“ řekl náměstek primátora pro správu městských organizací Pavel Marek.
Jak dále sdělil, k tomuto kroku může město přistoupit až ve chvíli, kdy se život alespoň z větší části vrátí do normálu a současná pandemie i platná vládní opatření již nebudou společnost omezovat vysokou nemocností, možnostmi výdělku a zaměstnanosti. „Je to otázka několika měsíců až let,“ prozradil k současné situaci náměstek. Případnou změnou ceníku jízdného se město zabývalo také kvůli zvyšujícímu se městskému příspěvku dopravnímu podniku.
„Iniciativa na návrh úprav ceníku, kterou jsme se zabývali, přišla z naší strany, jelikož jsme chtěli znát možné varianty, jak snížit, nebo alespoň zastavit rostoucí výši příspěvku z rozpočtu města na městskou hromadnou dopravu, který je v současnosti na úrovni 279 milionů korun ročně,“ vysvětlil Marek. Dopravní podnik se od výskytu koronaviru v zemi potýká s úbytkem cestujících a propadem příjmů.
„Za poslední rok nám klesly počty cestujících o třicet procent. Jen od začátku tohoto roku tak tratíme na tržbách více než devět milionů korun a mimo jiné kvůli této ztrátě jsme museli pozastavit plánovanou obměnu vozového parku v tomto roce,“ sdělil Zdeněk Abraham, ředitel Dopravního podniku města Hradce Králové. Městský dopravce měl v letošním roce pořídit šest nových vozů za zhruba 50 milionů korun. Tento plán ale odsunul na příští rok.
(hyš-kš)
hynek@salonkyhk.cz
Ilustrační foto