Česká pošta otevřela pobočku v centrále ČSOB, přesunula ji tam z třídy ČSA
2. dubna 2024
Moderní budova regionální centrály ČSOB byla v zóně kongresového centra Aldis na labském nábřeží otevřena v září 2021. Již tehdy se počítalo s tím, že v ní vznikne pobočka České pošty. V budově centrály ČSOB pracuje kolem 1000 lidí. Zhruba polovinu osazenstva tvoří pracovníci klientského centra ČSOB, které zahrnuje i call centrum.
Na třídě ČSA měla Česká pošta pobočku v nájmu. Provoz v ní ukončila ve středu 27. března. ČSOB a Česká pošta jsou partnery v poskytování bankovních a pojišťovacích služeb skupiny ČSOB, a to na základě desetiletého kontraktu uzavřeného v roce 2018.
Nová pobočka nabízí klientům nové moderní prostředí a oproti původní pobočce pošty je bezbariérová, vybavená vyvolávacím systémem a pro osoby se zrakovým postižením je vybavená akustickým majáčkem a vodící lištou. Oproti původní pobočce je nová pobočka rozšířená o dvě přepážky, klienti budou obslouženi na přepážce Czech POINT, Balíkovna a třech univerzálních přepážkách.
„Spolu s kolegy z ČSOB jsme se dohodli na přesunu stávající pobočky České pošty do budovy banky, v čemž spatřuji skvělý synergický potenciál toho, že si klienti vyřídí při jedné návštěvě budovy více služeb. Navíc se nabízely možnosti kompletní obměny a modernizace pobočky,“ uvedl Miroslav Štěpán, generální ředitel České pošty a dodal: „Pobočka v Hradci Králové je v pořadí už jedenáctá moderní pobočka pošty. Postupná modernizace pobočkové sítě je důležitou částí transformace, vedoucí k posílení role České pošty jako kontaktního místa mezi státem a občanem.“
Pobočka disponuje vyvolávacím systémem, který nabízí celou řadu moderních prvků pro efektivní vyřízení poštovních záležitostí. Stále větší oblibu si získává například možnost zadání kódu pro vyzvednutí balíku. Ten se po odeslání ihned začne v zázemí chystat, a klient jej prakticky okamžitě dostane. Další využívanou možností vyvolávacího systému je objednání na pobočku prostřednictvím aplikace www.postaonline.cz/rezervace, kde si klient zvolí požadovanou službu a termín návštěvy, čímž ušetří čas a vše vyřídí přednostně bez čekání.
„Proklientský přístup jsme při budování této pobočky uplatnili například tím, že je zcela bezbariérová, nabízíme parkovací místa přímo pro klienty České pošty, prostředí nabízí dostatek prostoru jak klientům, tak i zaměstnancům pošty,“ uvedla Martina Ivanová, ředitelka divize státní poštovní služby.
Česká pošta v Hradci Králové měla původně v plánu zrušení sedmi pošt. Hradecká radnice však vyjednala zachování pobočky na Benešově třídě na Moravském Předměstí. Součástí loňské dubnové dohody byl i převod pošty na Novém Hradci Králové do programu Pošta Partner. Zatím se tak nestalo.
Pošta kvůli úsporám v polovině loňského roku v ČR zrušila 300 z 3200 poboček a propustila 1500 lidí.
Objekty dnes už bývalých poboček v Hradci Králové hodlá Česká pošta prodat. Aktuálně do elektronické aukce pošta zařadila bývalé pobočky ve Věkoších a v ulicích Fráni Šrámka a Milady Horákové. V souhrnu za ně požaduje nejméně 26,2 milionu korun. Do prodeje pošta také připravuje bývalou pobočku ve Štefánikově ulici s cenou nejméně 10,5 milionu korun.
(čtk, kul)
tomas.kulhanek@salonkyhk.cz
Foto: Česká Pošta