Správa železnic má projektanty na přestavbu trati Hradec Králové - Jaroměř
dnes

Po přestavbě a mírném narovnání trati v kritických místech budou moci vlaky mezi Hradcem a Jaroměří jezdit rychlostí až 160 kilometrů v hodině. "Vylepšení se dočkají stanice v Předměřicích nad Labem a ve Smiřicích, plánuje se také náhrada některých přejezdů. Trať bude nově elektrifikována a vybavena zabezpečovacím systémem ETCS," uvedl mluvčí.
Přestavěný úsek, který bude sloužit dálkové a regionální dopravě, je součástí plánovaného spojení z Prahy přes Hradec Králové do polské Vratislavi. Společně s navazujícími úseky směrem na Náchod a Meziměstí vytvoří podle Správy železnic silnou dopravní osu v oblasti Podorlicka.
"Ta zlepší regionální dopravu v Královéhradeckém kraji a nabídne lepší spojení nejen do krajské metropole, ale i do Prahy a do Polska," uvedl Gavenda. Takzvaný Podorlický úsek trati je zároveň součástí širší sítě, která propojuje vysokorychlostní tratě s modernizovanou konvenční železnicí.
V březnu SŽ v regionu zahájila přestavbu a modernizaci železniční tratě z Týniště nad Orlicí do zóny Solnice-Kvasiny na Rychnovsku, kde sídlí továrna automobilky Škoda Auto a další firmy. Celkové náklady na přestavbu trati Správa železnic odhaduje na 6,7 miliardy korun. Dílo by mělo být hotové v roce 2027.
V Hradci Králové Správa železnic v minulých měsících začala s přípravou modernizace vlakového nádraží za více než deset miliard korun. První etapou rozsáhlého projektu jsou demolice na okraji areálu nádraží. Přestavba hradeckého železničního uzlu potrvá do roku 2030.
ČTK
Ilustrační foto: ČD