Výběr strategického partnera pro FC Hradec Králové chce město zahájit v září
15. června 2023

"Zatím probíhají neformální oťukávání," řekla primátorka k možným zájemcům. Konkrétní jména neuvedla. Do výběru se podle ní budu moci přihlásit i subjekty, které o klub projevily zájem v minulosti.
Poradenskou firmu by si město chtělo vybrat za pomoci takzvaných předběžných tržních konzultací, které se uskuteční ještě do konce června. Zájem o poradenství pro město podle primátorky zatím projevilo asi pět subjektů. "Pro poradenství chceme míst solidního partnera," uvedla.
Springerová nedávno uvedla, že klíčem k dlouhodobé stabilizaci fungování FC Hradec Králové by měl být nový stadion, který město nyní nákladem 650 milionů korun bez daně dostavuje. S dalším rozvojem klubu by měl pomoci strategický partner. "To, že město klub dosud vlastní ze 100 procent, je nákladné pro samosprávu a zároveň limitující pro další rozvoj klubu," uvedla primátorka.
Loni si minulé vedení radnice v čele s ANO a ODS nechalo u znalecké firmy klub ocenit, aby mohlo vypsat soutěž na prodej klubu a nalezení strategického partnera. To se ale do komunálních voleb nestihlo. Znalci cenu klubu určili ke konci roku 2021, a to na částku 25,2 milionu korun.
Soutěž k nalezení strategického partnera pro FCHK by měla být vypsána na podzim letošního roku. "Se zářím se naplno rozjede projekt výběru strategického partnera," potvrdila Springerová.
Loni měl královéhradecký klub výnosy 91 milionů korun a ztrátu šest milionů. Od města dostal dotace 37 milionů korun.
ČTK, Tomáš Kulhánek
tomas.kulhanek@salonkyhk.cz
Foto: FCHK